הקשר בין אמנות לרוחניות: גילוי האור הפנימי

הקשר בין אמנות לרוחניות: גילוי האור הפנימי

realistic photograph

הקשר בין אמנות לרוחניות הוא קשר עמוק ורב מימדי. לאורך ההיסטוריה, אמנים רבים ראו ביצירתם דרך להתחבר לעולמות רוחניים ולגלות את האור הפנימי שלהם.
עבודותיהם ביטאו את חיפושיהם הרוחניים, את רגשותיהם העמוקים ואת תפיסותיהם לגבי העולם.

אמנות מופשטת וניסיונית

אמנות מופשטת וניסיונית הן שתי גישות אמנותיות המתמקדות בחיפוש אחר ביטוי חדש ויצירתי.
אמנים מופשטים מתארים את אמנות המרפאה בהגדרה הבאה: יצירה יכולה להוביל לתחושת שלווה ואושר אמנות מרפאה היא גישה טיפולית הוליסטית המשתמשת ביצירה ככלי לקידום בריאות גופנית, נפשית ורגשית. גישות טיפוליות אלה מבוססות על ההנחה שיצירה יכולה לסייע לאנשים להתמודד עם קשיים רגשיים, להפחית חרדה ומתח, ולשפר את תחושת הרווחה הכללית.

דרכי פעולה

ביטוי רגשי: יצירה יכולה לאפשר לאנשים לבטא רגשות קשים בצורה בריאה ומקובלת.
ציור, כתיבה, ריקוד ומוזיקה הן רק דוגמאות לכך.

הפחתת מתח: יצירה יכולה להוות פעילות מרגיעה ומסיחת דעת ממחשבות טורדניות.

העלאת מודעות עצמית: יצירה יכולה לעזור לאנשים להבין טוב יותר את עצמם ואת רגשותיהם.

חיזוק תחושת המסוגלות: יצירה יכולה לתת לאנשים תחושה של סיפוק וגאווה, ולחזק את האמונה ביכולותיהם.

חיבור חברתי: יצירה יכולה להוות דרך ליצירת קשרים חברתיים חדשים ולחיזוק קשרים קיימים.

דוגמאות לקשר בין טיפול לאמנות

טיפול באמנות: טיפול באמנות הוא גישת טיפול פסיכולוגית המשתמשת ביצירה ככלי טיפולי.
מטופלים משתמשים בחומרים שונים, כמו צבעים, חימר, נייר ועוד, כדי לבטא את עצמם ולעבד רגשות קשים.

הנגישות של אמנות מרפאה: טיפולים באמנות זמינים כיום במגוון רחב של מסגרות, הן ציבוריות והן פרטיות.

דוגמאות למיזמים בישראל

  • בית איזי שפירא: בית איזי שפירא הוא מרכז שיקומי, טיפולי וחינוכי לילדים ובוגרים עם מוגבלויות.  בבית איזי שפירא פועלת מחלקה לאמנות מרפאה המציעה מגוון רחב של טיפולים, כמו ציור, צילום, וידאו ארט, פיסול,  מוזיקה וריקוד.
  • המרכז הישראלי לטיפול באמנות: המרכז הישראלי לטיפול באמנות הוא ארגון מקצועי המאגד מטפלים באמנות מוסמכים. הארגון מציע קורסים, השתלמויות והדרכות בתחום הטיפול באמנות.
  • פרויקט 'יד ביד: פרויקט "יד ביד" הוא פרויקט משותף של משרד החינוך והתרבות ומשרד הבריאות. הפרויקט מציע טיפולים באמנות לילדים ובני נוער בסיכון.

הקשר בין ריברטינג, נשימה מעגלית לאמנות

ריברטינג, נשימה מעגלית עמוקה וארוכה,  עשוי להיראות כפעילות פיזית גרידא, אך למעשה קיים קשר הדוק בין הנשימה לבין עולם האמנות. האמן אייל בן סימון מחבר בין שתי העולמות: ריברטינג ואמנות.
אייל מתבונן לעומק בכל נשימה ומכל נשימה יוצר יצירת אמנות חדשה, מקורית וטיפולית.

הנה כמה דוגמאות:

השראה: הנופים המרהיבים, הזרימה של הנשימה והאוויר הצלול לאורך כל הגוף במסלולי ריברטינג יכולים לעורר השראה רבה אצל אמנים. ציירים,  פסלים,  צלמים ומשוררים רבים מצאו השראה ביצירותיהם לאחר חוויה של ריברטינג.

תחושת זרימה: העבודות של אייל אמנות יוצרים תחושת הזרימה שחווים במהלך ריברטינג דומה לתחושת הזרימה שחווים אמנים במהלך יצירתם. שתי התחושות מאופיינות בריכוז גבוה, תחושת חיבור עמוקה לעצמי ולסביבה, וסיפוק אדיר מהתוצאה הסופית.

ביטוי אישי: ריברטינג יכול להיות דרך לביטוי אישי עבור רבים. בחירת מסלול הנשימה, אופן הנשימה, האם היא כבדה ועמוקה או חלקה וזורמת וההתמודדות עם האתגרים במהלכו מאפשרים לכל אדם לבטא את עצמו ואת אישיותו הייחודית.

לסיכום: אמנות מרפאה היא גישה טיפולית הוליסטית שיכולה לסייע לאנשים להתמודד עם קשיים רגשיים, להפחית חרדה ומתח, ולשפר את תחושת הרווחה הכללית. יצירה יכולה לאפשר לאנשים לבטא רגשות קשים, להעלות את המודעות העצמית, לחזק את תחושת המסוגלות ולחבר אותם לאחרים.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד