שמירה על הבריאות בחגים

שמירה על הבריאות בחגים

שמירה על הבריאות בחגים

מי כמונו יודע שבחגים יש שפע, אושר, חגיגות, הרבה סוגים של מאכלים כאלו ואחרים, מפגשים משפחתיים, סעודות גדולות… אך יחד עם זאת, חשוב מאוד שלא לשכוח גם לשמור בתקופה הזאת על הבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו. החלטנו לפנק אתכם בכמה טיפים חשובים לשמירה על הבריאות גם בתקופת החגים:

אכילה בריאה בסעודות החג

כל חג והמנהגים שלו, כל עדה והמאכלים שלה, עם שמן, בלי שמן, מטוגן, לא מטוגן, סלטים עם מיונז, סלטים עם שמן, דגים, עופות ועוד. המגוון רחב מאוד, אז איך בכל זאת אנחנו יכולים להקפיד לאכול בריא למרות הכל?

  • פירות וירקות: מומלץ לדאוג שבעת הסעודה, על השולחן יהיו גם פירות / ירקות העשירים בסיבים תזונתיים, מינרלים וגם ויטמינים אשר חיוניים מאוד לבריאות. תשתדלו לכלול בצלחת שלכם מגוון צבעים רחב.

  • מים וששון: הרי זה לא סוד שכדי לשמור על תפקוד תקין של גוף האדם צריך להקפיד לשתות מים. בנוסף, המים מסייעים גם במניעת התייבשות. תקפידו לשתות לאורך כל היום, גם בין הארוחות.

  • דגנים מלאים: מעת לעת אפשר גם לשלב בצלחת דגנים מלאים העשירים בסיבים תזונתיים ומינרלים – לא רק שזה מעולה למערכת העיכול, זה גם מספק תחושת שובע לאורך זמן.

תהיו מודעים למה שיש לכם בצלחת, במהלך החגים מאוד קל להתפתות, מאוד קל להתפנק פה ושם עם מאכלים ממותקים מלאי סוכר. מדי פעם זה בסדר להנות מהם, אין בזה פסול, אבל, אם כבר אז כבר – תתפנקו במתינות.

שמירה על פעילות גופנית תדירה

גם לאורך החגים, רצוי ואף מומלץ לשמור באופן תדיר על פעילות גופנית – אין חובה לתת עבודה של שעה בכל אימון, גם 30-45 זה בסדר. ביצוע פעילות גופנית מסייע בשמירה על גופכם ובין היתר גם על בריאות הלב, השרירים והריאות שלכם.
בנוסף, במידה ומתאפשר לכם, ניתן גם לקחת הפסקה קצרה בין הארוחות, לקום מהשולחן ולהתמתח או לטייל קצת ברחבי הבית. ביצוע פעילות גופנית גם עוזרת להגביר את מצב הרוח ואף מסייעת בהפחתת מתחים.

בין אם מדובר בהליכה מהירה לאחר ארוחת הערב או אפילו יוגה בבוקר, אפשר למצוא פעילות שאתם נהנים ממנה ולהקנות לה זמן כחלק מסדר היום השגרתי שלכם.

היו קשובים לגופכם

תקופת החגים עשויה להיות תקופה קשה עבור לא מעט אנשים, לצד לחצים רבים החל מסידור הבית, קניות בסופר, קניית מתנות, ההכנות לסעודה המשפחתית, מה ילבשו הילדים ומתי תתפנו גם אתם להתארגן אחרי כל זה… חשוב ללמוד להתנהל עם לחצים ולהיות קשובים לגופכם.

חשוב להיות עירניים לכל מצב בריאותי שעשוי להתרחש – תמיד תדאגו להחזיק בביתכם ערכת עזרה ראשונה בהישג יד. קחו בחשבון שבמידת הצורך תמיד ניתן להסתייע בשירותים של רופא פרטי עד הבית.

על מנת לצאת מהלחץ מומלץ לקחת נשימות עמוקות ולשלב טכניקות של הרפיה, מדיטציה או מתיחות עדינות על מנת להקל על המתח. חג שמח לכולם, ומה שנקרא – רק בריאות!

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד