ניהול תקציב משפחתי: טיפים להתנהלות נכונה

ניהול תקציב משפחתי: טיפים להתנהלות נכונה

טיפים להתנהלות נכונה

כיום, לצערנו הרב אנחנו חיים במציאות קשה של יוקר המחיה, לצד כ"כ הרבה רצונות ותכנונים, דברים שאולי היינו רוצים לעשות או לרכוש, אולי אפילו לצאת לנופש המשפחתי שחיכיתם לו הרבה זמן.
אבל איך אפשר להתמודד? כאשר ניהול תקציב משפחתי מתבצע בצורה נכונה, יותר קל להגיע לרצוי ולא להישאר במצוי. קבלו כמה טיפים להתנהלות נכונה של ניהול תקציב משפחתי.

ניהול תקציב נכון: הכנסות והוצאות

אין ספק שלנהל תקציב זה לא בהכרח דבר קל.
צריך לחשוב על כל כך הרבה דברים, כמו למשל הוצאות מחיה, שכר דירה או משכנתה, בתי ספר, תחזוקת רכבים, חשבונות, חוגים או גנים – הרשימה הזאת לא נגמרת בגדול.
המטרה לשמה התכנסנו היא סיום החודש עם יותר הכנסות מאשר הוצאות לצד הצלחה בחיסכון עבור המטרות שהוגדרו. חשוב לעשות סדר ולהתנהל נכון בתוך כל הבלאגן, זיכרו – כאשר מסודר יותר קל למצוא דברים (משפט שכנראה רבים מכם שמעו כילדים), כלומר, ניהול נכון של כל הרישומים יוכל לעזור לכם להבין איפה אפשר לקצץ קצת יותר ולחסוך ומאיפה לא.

ניהול רישומים

רישומים רישומים רישומים – זה מאוד יקל עליכם בהמשך. במקום לאגור קלסרים ברחבי הבית או מלא ניילוניות ו/או דפים פזורים, למה לא פשוט לשמור הכל במקום אחד מסודר? אחת הדרכים היא פתיחת גיליון Excell עם לשוניות לפי הקטגוריות שתרצו, כמו למשל "2024" ולשם להכניס הוצאות והכנסות, חשבונות, ילדים, ביטוחים ומה לא, או למשל לפתוח גיליון עבור כל שנה ובלשוניות להכניס פרמטרים שתרצו.
אופציה נוספת היא לפתוח באותה צורה קובץ Sheets דרך חשבון הגוגל שלכם, ככה שזה יהיה נגיש ליתר בני הבית במידה ותרצו לשתף את הקובץ. בנוסף הוא יהיה גם זמין עבורכם מכל מקום בכל מקום.
מסמכים חשובים ניתן לצלם ולהעביר ל-Google Drive על מנת לחסוך מקום במחשב שלכם, ועל הדרך הקבצים יהיו נגישים גם הם מכל מקום בכל מקום.
בצורה זו, תוכלו לבצע ניהול תקציב משפחתי שוטף לאורך השנים ולבצע מעקבים אחידים, בצורה מסודרת.

כלי לניהול תקציב המשפחה

החלטתם לפתוח תוכנית חיסכון? להפקיד סכום חודשי כזה או אחר עבור אחת המטרות שלכם? נהדר! יש כלי לניהול תקציב שניתן להיעזר בו בחינם לחלוטין, ואפילו אולי להרוויח ממנו קצת – תכירו את Box אישי של חברת פייבוקס [Paybox], כלי המאפשר לשים כסף בצד עבור כל מטרה ואף לנהל את הכסף שלכם מחוץ לבנק.
זה ממש לא משנה באיזה בנק אתם, תוכלו לנהל יתרה נפרדת עבור כל מטרה, כך שהכסף הזה יהיה נזיל אך ורק עבור המטרה שהגדרתם על ידי העברת כסף לתוכנית. למשל, Box עבור חופשה משפחתית בתאילנד.
ומה היתרון הנוסף? אתם יכולים לקבל ריבית על הכסף.

חינם תמורת 5-10 דקות מזמנכם

מה בדיוק חינם? הגיע הזמן להכיר – ישנם אתרים המציעים שירות של מילוי סקרים, לוקח בין 5-10 דקות למילוי כל סקר. ומה אתם מרוויחים? עבור כל סקר שתמלאו תקבלו נקודות, כאשר את הנקודות ניתן להמיר לתווי קנייה שלבסוף ניתן להשתמש בהם עבור קניות בסופר או במגוון רשתות מכבדות. זה אמנם לוקח כמה דקות מזמנכם, אבל למה לסרב לכסף חינם אם זה יכול לחסוך לכם בעלויות ולסייע בשמירה על תקציב מאוזן?

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד