קורקינטים בתל אביב וההשלכות על רישיון הנהיגה

קורקינטים בתל אביב וההשלכות על רישיון הנהיגה

יכול להיות שלא הייתם מודעים לכך, אבל עבירות תנועה על הקורקינט יכולות להשליך ולהשפיע על רישיון הנהיגה שלכם. לא פעם, אנשים מסתייעים בשירותיהם של עורכי דין תעבורה בעקבות עבירות תנועה שבוצעו על הקורקינט. האם אפשר לשלול רישיון נהיגה כאשר האדם נוסע על קורקינט? נברר כאן ביחד.

אם אתם מתגוררים בתל אביב, אתם ודאי מכירים כבר את תופעת הקורקינט, שלאחרונה התפשטה גם לרמת גן וגבעתיים. אנחנו רואים אותם בכל מקום, יש סיכוי שבמספרים של אלפים. הקורקינטים הם כלי שעובד על סוללה אמנם, אבל הנסיעה על קורקינט מתבצעת בכבישים. למעשה, על פי החוק, נסיעה בקורקינט על מדרכות היא אסורה על פי החוק. וככה גם רלוונטי לגבי נסיעה על אופניים חשמליים על המדרכות. נתפסתם נוסעים על המדרכה? ייתכן שתצטרכו עו"ד תעבורה בכדי לנסות לבטל את הקנס. בפעמים אחרות, ייתכן אפילו שישללו לכם את רישיון הנהיגה ובטוח שתצטרכו עו"ד תעבורה.

באילו מקרים רישיון נהיגה עלול להישלל כשנוסעים על קורקינט?

יוצאים לבלות בלילה ומחליטים לקחת את הקורקינט? כדאי לדעת, נסיעה על קורקינט כאשר אתם תחת השפעת אלכוהול היא אסורה על פי החוק. בפועל, ייתכן שאפילו ישללו לכם את רישיון הנהיגה. אם תמשיכו לנהוג ברכב לאחר שרישיונכם ייפסל, זה ייחשב בתור נהיגה בפסילה על פי החוק.

הקורקינטים בשנים האחרונות הפכו לתופעה מתגברת בתל אביב, מה שמאלץ את החוק לבצע התאמות מסוימות. מאחר שקורקינטים רבים מעורבים בכל מיני תאונות דרכים, הנוסעים על הקורקינט מחויבים בחבישת קסדה. אם אתם נתפסים ללא קסדה, לא יהיו לכך השלכות על רישיון הנהיגה. ולא תצטרכו עורכי דין תעבורה עבור המקרה. פשוט תצטרכו לשלם את הקנס המשטרתי (בד"כ 250 ₪).

עד כמה צריך סיוע של עורך דין תעבורה?

בין אם אתם צריכים עורך דין תעבורה בעקבות נהיגה בפסילה (ברכב), או עו"ד תעבורה למטרה אחרת, הקפידו לבחרו נכון. ישנם לא מעט עורכי דין בשוק, מה שמעשה מאפשר לכם לבחור במקצועי ביותר. אל תתבלבלו מההיצע הגדול שהאינטרנט מגולל בפניכם, זה רק אומר שיש לכם הרבה אופציות לסיוע משפטי.

בפועל, בדרך כלל אנשים לא ממהרים לקבל שירות של עו"ד תעבורה אם הם מקבלים קנס משטרתי על קורקינט. אבל אם אתם מתעקשים, אתם בהחלט יכולים לנסות לקחת את התביעה לבית המשפט. למשל, במקרים שבהם הקנס המשטרתי שניתן לכם לא היה מוצדק.

מתי עו"ד תעבורה יכול לסייע לרוכבי קורקינטים?

לעיתים קורה ששוטרים נעמדים בכל מיני פינות רחובות, שנחשבות אסטרטגיות במיוחד עבור תפיסת רוכבי קורקינטים. אם אתם מרגישים שנגרם לכם עוול מסיבה כזו או אחרת, נסו לקבל סיוע אצל עו"ד תעבורה מומחה. אמנם לא תמיד ניתן להמתיק את גזרי הדין, אבל לפעמים זה שווה ניסיון.

בעוד שחלק מהחוקים חלים גם על קורקינטים וגם על אופניים חשמליים, חלקם לא. אם אתם צריכים מידע נוסף, תמיד יהיה עדיף לקבלו אצל אתרי האינטרנט של המדינה. יש לכם את אתר GOV של המדינה, שם תוכלו למצוא את כל החוקים החלים על קורקינטים, אופניים חשמליים ועוד. 

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד