פיטורים בזמן הקורונה – כל מה שצריך לדעת

פיטורים בזמן הקורונה – כל מה שצריך לדעת

פיטורים

לאחר מספר חודשים שבהם וירוס הקורונה נמצא בכל מקום, ישנן לא מעט תובנות שכל אחד מאיתנו הגיע אליהם. אך עדיין יש לא מעט ערפל בכל מה שקשור לתחום של פיטורים בזמן הקורונה, האם זה בכלל אפשרי? לא מעט עובדים שמוצאים את עצמם בחל"ת, חוששים כי לא רחוק היום שבו הם גם יקבלו מכתב פיטורים. אז מה בדיוק החוק אומר בנושא הזה?

במאמר הבא אנו נסביר לכם בדיוק אילו פיצויים מגיעים לכם, וכמובן האם המהלך הזה הוא בכלל חוקי. בתור עובדים שנמצאים בין הפטיש לסדן מגיע לכם לקבל את מלוא האינפורמציה, על מנת שתוכלו לבצע את הפעולות הנכונות.

פיטורי צמצום בזמן קורונה

לא מעט עסקים עוברים טלטלות מאוד משמעותיות בתקופת הקורונה, ולכן חלקם ירצו לבצע תוכנית התייעלות כזאת או אחרת על מנת לצלוח את המשבר. מכיוון שפיטורים רגילים על רקע תכונות אישיות של העובד הן בעייתיות בתקופת הקורונה, פיטורים בזמן הקורונה יכולים להתבצע במתכונת של פיטורי צמצום. כלומר שהעסק מצהיר כי הוא רוצה לדלל את העובדים על מנת להוריד בעלויות.

חשוב לציין כי המדינה מאשרת פיצויים מהסוג הזה, ולעובד אין שום יכולת לדרוש לקבל פיצויים נוספים מלבד הפיצויים שאותם הוא אמור לקבל מלכתחילה. לעסקים אין את הפריבילגיה שלא לשלם פיצויים לעובדים שפוטרו רק בגלל המצב הכלכלי של העסק, כל עובד חייב לקבל את כל הפיצויים שמגיעים לו מתוקף החוק.

אם אתם לא יודעים כמה פיצויים מגיעים לכם, תוכלו כמובן להיעזר באיש מקצוע על מנת לחשב את כל הכסף שמגיע לכם. תזכרו כי אם אתם עובדים מעל שנה במקום עבודה מסוים מגיע לכם לקבל פיצויים, לעיתים מדובר על סכומים לא קטנים בכלל. בתקופה שבה לכל אחד יש חוסר יציבות בבית ובעבודה, הפיצויים הללו יכולים להיות אוויר לנשימה. זה לא באמת משנה אם העסק נמצא בדרום, תל אביב או אפילו בצפון – התנאים הללו הם תנאים גלובליים שכל העסקים מחויבים לציית להם.

מי יוכל לסייע לי להתמודד עם פיטורים בזמן הקורונה?

מן הסתם שזה אף פעם לא נעים להיות מפוטר ממקום עבודה שהיה מספק לכם לא מעט יציבות. אך תזכרו כי אף אחד לא צפה את מה שהקורונה תעשה למשק, ולא מעט עסקים חייבים לבצע פיטורי צמצום על מנת להשאיר את הראש מעל המים. אך אתם צריכים להילחם על אותם פיצויים שמגיעים לכם כתוצאה מאותם פיטורים.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה על מנת שיסייע לכם להבין בדיוק מה מגיע לכם. הוא יוכל להסביר לכם האם הפיטורים עצמם בוצעו על פי החוק, וכמובן הוא יספק לכם את כל האינפורמציה לגבי כל הזכויות שמגיעות לכם.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד