פותחים סטארטאפ? זה המדריך להצלחה!

פותחים סטארטאפ? זה המדריך להצלחה!

הצלחה עם יוזמת סטארט אפ, איננה דבר של מה בכך. סיפורם של סטארט אפים מפורסמים אולי קורץ ומעלה תקוות גדולות, אבל חשוב לקחת בחשבון שרובם נכשלים. מה הם ההיבטים הקריטיים להצלחה? 

 

מימון

מימון סטארט אפ היא נקודה קריטית, שבאה לידי ביטוי כבר מההתחלה ולאורך כל הדרך. בשלב ההתחלתי שמכונה שלב ה-Pre-seed, עובדים על הרעיון הראשוני וגיבוש היוזמה בקווים כלליים מאוד. בשלב זה, אין עדיין מוצר שניתן למכור ואפילו לא דגם עובד להראות למשקיעים. מבחינה כספית, יהיו לכם רק הוצאות ותצטרכו לממן אותן באופן כלשהו. יותר מכך – תצטרכו לגייס כספים להמשך, כי אם לא יהיה איך לממן זאת לכל אורך הדרך, אין טעם להמשיך. 

אם כך, בשלב הראשוני, תאלצו להשיג מימון מהמקורות בכספיים הפרטיים שעומדים לרשותכם כיזמים, כולל חסכונות אישיים. מעבר לכך, התחילו בגיוס תרומות.

 

אנשים

כפי שכסף הוא רכיב הכרחי בפעילות כזו, כך גם ואפילו יותר, ניהול נכון של אנשים. ראשית, החליטו והגדירו בבירור, את היחסים ביניכם כיזמים – למשל, מי ממונה על מה ואיך תתנהלו במקרים עתידיים של חילוקי דעות. ככל שהגדרות אלה תעשנה בצורה מסודרת ו"רשמית" ביניכם, כך תמנעו בהמשך חיכוכים מעכבים ומסבכים. מעבר לכך, שכירת עובדים מתאימים, ככל שנדרש עם התקדמות היוזמה, תהיה גורם קריטי להצלחתכם.    

 

רווחים

רעיון טוב, מימון ואנשים איכותיים, עדיין אינם מספיקים להבטחת עתידו של סטארטאפ. לשם כך, כמו בכל עסק, דרושים רווחים. מבחינה זו, קריטי שתעריכו היטב ותתכננו היטב, האם וכיצד יופקו רווחים מהרעיון? רעיונות יפים רבים לא הגיעו לשום מקום, פשוט מאחר שהלקוחות הפוטנציאליים לא קנו את הרעיון. 

 

סביבה

עסקים, כולל סטארטאפים, לא פועלים בחלל ריק, בו ישנם רק הם והלקוחות. חייבים לקחת בחשבון את כל הסביבה העסקית בה תפעלו עם המוצר המוגמר, כולל ובעיקר המתחרים ומצב השוק והטכנולוגיות הרלבנטיות. שלא ייווצר למשל מצב, בו רעיון דומה מפותח במקביל לכם, אלא שמאחוריו עומדת חברה קטנה בשם, נאמר, "גוגל". במקרה כזה, אם הם וגם אתם תצאו ביחד לשוק עם מוצר דומה, נחשו מי יקבל יותר תשומת לב? כמובן, אי אפשר לדעת או לחזות הכל, אבל חייבים "מודיעין עסקי" מסוג זה, ככל שניתן ונדרש. 

 

עסקים

לשרבט רעיונות על מפית, להיות גאון מחשבים פרוע שיער ולא מגולח שגולש על סקייטבורד במסדרונות החברה, להיות "מגניב" וקפריזי – כל זה נחמד מאוד, אבל לא מקצועי. אם אתם מקימים סטארטאפ, אתם מקימים עסק לכל דבר ולא גן ילדים. זה לא יעבוד, אם לא תתפקדו כאנשי עסקים רציניים ומקצועיים. פירוש הדבר בין השאר, להשקיע בעצמכם מבחינת השלמת ידע ומיומנויות עסקיות ולהיעזר באנשי מקצוע רלבנטיים. 

 

לסיכום

תכנון מחושב, בגישה שיטתית וזהירה, יבטיח סיכויי הצלחה מיטביים ליוזמה שלכם. שיהיה בהצלחה!

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד