על ספורט, בריאות ולייף סטייל

על ספורט, בריאות ולייף סטייל

ספורט ולייפסטייל

הפעילות הגופנית מהווה תרומה עצומה לבריאות של כולנו, לא בכדי "נפש בריאה בגוף בריא". עוסקים בספורט? בין אם בצורה מקצועית, כתחביב או לצרכי חיטוב הגוף, מדובר בפעילות מהנה ומועילה. את הפעילות הגופנית ניתן לבצע בבית, בגינות / פארקים המיועדים לכך, בחדרי כושר ובעוד מקומות רבים. יחד עם זאת, לא משנה היכן נבצע את הפעילות הגופנית, ישנם כללים שמומלץ להקפיד עליהם על מנת לעשות זאת בצורה מהנה תוך שמירה על הבריאות.

אפשר להתחיל לבצע פעילות גופנית בכל גיל, גם בגיל 65. יחד עם זאת, כל החוכמה היא עצם ההקפדה של שמירה על פעילות גופנית כחלק משגרה של מספר פעמים בשבוע. ניתן להתחיל בפעילויות קלילות ובסיסיות יותר, כך למשל העדיפו עלייה במדרגות או הליכה רגלית.

כיצד ספורט / פעילות גופנית תורם לבריאותכם?

אלו העוסקים בספורט, לא בהכרח עושים זאת לצרכי חיטוב וקוביות. הידעתם שפעילות גופנית עשויה לסייע עבור אלו החולים בסכרת / סובלים מלחץ דם / כולסטרול? הפעילות הגופנית מסייעת בפריקת אגרסיות ומתחים ואף משחררת חומרים שעושים מצב רוח טוב וחיובי.

אילו סוגים של ספורט ניתן לעשות?

ענפי הספורט הם רבים ואינדיבידואלים, כאשר המבחר רחב עבור כל אחד ואחת. למשל, אתלטיקה, טניס, כדורסל, היאבקות, התעמלות קרקע ועוד.

גלישה, שחייה וצלילה

ספורט ימי הוא אהבה גדולה עבור רבים, בין אם מדובר על שחיית טריאתלון, גלישת גלים / רוח, שחייה חובבנית או אפילו קייט-סרפינג. ספורט ימי דורש סינכרון של כלל חלקי הגוף ומאמץ לא קטן, משפר את סיבולת הלב והריאות.

ירידה במשקל – מה שבא ברגל

אחת מהפעילויות הנפוצות ביותר והבריאות ביותר הינה הליכה. ההליכה יכולה להיות בקצב רגיל, מהיר – מה שמתאים לכם. אחד היתרונות שניתן למצוא בדרך לשמירה על הבריאות ובדרך לירידה במשקל – ההליכה טובה לבריאותכם. רבים מאמני הכושר ממליצים על 30-45 דקות הליכה ביום, שזוהי כבר התחלה טובה.

לא מתאים לכם לעשות הליכות? אלטרנטיבה חלופית הינה רכיבה על אופניים. כך תוכלו הן לשמור על בריאותכם והן לרדת במשקל.

ומה לגבי ריצה? הריצה מהווה פעילות אירובית, לא פחות בריאה, בה תהליך שריפת הקלוריות מהיר יותר מאשר הליכה, אך יחד עם זאת, הריצה אינה מתאימה לכל אחד והיא מצריכה כושר גופני טוב.

חוגים למען שמירה על בריאותכם

קיימים לא מעט חוגים מענפי ספורט שונים, למשל יוגה, פילאטיס, TRX, כדורסל ואפילו ספינינג – המבחר הוא רחב. לצורך הדוגמה, פילאטיס מהווה ענף ספורט פופולרי מאוד בארץ, בין היתר בקרב נשים לקראת הריון, בזמן הריון ולאחר לידה לצורך העניין. מדובר בספורט מאתגר אך טוב לבריאותכם, נועד לשפר את היציבה, לחיזוק רצפת האגן ואף חיזוק שרירי הליבה.
כיצד פילאטיס עשוי לסייע למצבכם הבריאותי? לא מעט רופאים ממליצים על פילאטיס, בין אם פיזיותרפיסטים ובין אם אורטופדים למשל, על מנת למנוע כאבי מפרקים וכאבי שרירים.

טיפ קטן מאיתנו: יוצאים לפעילות גופנית? אל תשכחו לצאת עם הציוד המתאים – אוזניות, בגדי ספורט, גלשן / סאפ, נעלי ספורט נוחות, מגבת, בקבוק שתייה, שעון ספורט וכמובן – מוטיבציה.

לסיכום, ספורט משפיעה על בריאותכם באספקטים רבים, מאפשרת הנאה ממבחר ענפים וסוגים, מעלה את מצב הרוח, מחזקת את הלב, מחזקת את שרירי הגוף, הספורט תורם לגמישות הגוף, תורם לירידה במשקל ועשוי לסייע בהתמודדות עם מצבים שונים, כמו למשל סכרת, לחץ דם ואף כולסטרול.

המאמר נכתב באדיבות דוגית – המרכז לספורט וציוד ימי https://www.dugit.co.il/

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד