ניהול עסק קטן עם קופה רושמת

ניהול עסק קטן עם קופה רושמת

ניהול של עסק קטן הוא לא דבר כל כך פשוט כמו שהוא נשמע, אמנם יש בו תחושה של משפחה בין מספר העובדים הקטן אך דווקא מהווייתם עסקים קטנים דורשים ניהול לא רק משפחתי אלא גם קפדני מאוד.

אפשר לומר כי מרווח הפעולה/הטעויות שיוכל לספוג עסק קטן הוא מצומצם בהרבה מזה של עסקים גדולים, ושמירה על תזרים מזומנים נכון והגיוני היא אחת מהפעולות החושבות לכל עסק קטן בישראל.

עסקים כמו טמבוריות, חנויות בגדים מקומיות, בתי קפה שכונתיים ואפילו מכבסות נחשבות לחלק ממארג העסקים הקטנים של ישראל. על מנת שהעסקים כדוגמת אלו יוכלו להתנהל בצורה נכונה ואפקטיבית ככל הניתן, אחת הדרכים לעשות זאת היא דרך קופה רושמת כמו זו של חברת אומגה קופות, המאפשרת מגוון פעולות חישוב שונות החל משליטה בהזמנות ועד לניהול עובדים.

איך לנהל עסק נכון?

אחד מהטיפים המעולים שאפשר לתת לעסקים קטנים, הוא ללא ספק שמירה על תזרים נכון של מזומנים ובראשיתו להפריד את חשבונות הבנק של העסק לבין הפרטי. הצעד זה יהווה גבול גם בין המינוס האישי של בעל העסק וגם לא "ינגוס" ברווחים שיאפשרו לעסק בסופו של דבר גם לגדול וגם לכסות את המינוס של בעל העסק. דבר אחד המשותף לכל העסקים הוא הכרה ברווח הגולמי, המעיד על רווחיות העסק ובצורה כירורגית יותר הוא מראה את ההפרש שבין ההכנסה ממכירות לעולת המכירה.

עוד כלי מעולה שבו ניתן להיעזר הוא כמובן דוח רווח והפסד, אשר כולל בתוכו פרטים חשובים בניהול שוטף של עסק והוא מתבסס ברובו על המאפיינים הבאים: חישוב רווח גולמי של עלויות הייצור ומחירי הרכישה, רווח תפעולי הנשען על נתונים הכנסות שאינן  קשורות לעסק ופעילויות שיווק או הוצאות מכירה. בנוסף אל שני מתבסס הדוח על חישוב רווחים לפני הוצאות כמו מס הכנסה והמאפיין הרביעי הוא חישוב לאחר הוצאות המס השונות.

ניהול חכם בידי קופה רושמת

קופה רושמה היא ממש לא דומה לקופה הרושמת שהכרנו לפני שני עשורים במכולת השכונתית, כיום קופות רושמות ובדומה לאלו של חברת אומגה קופות רושמות מאפשרות לבצע מגוון פעולות אשר הופכות את התנהלות העסק לדבר פשוט. דרך קופה רושמת ניתן לקבל דוחות של רווח והפסד בתקופת זמן לא רק של רבעון אלא של חודש.

לצד אלו ניתן גם לקבל מגוון רחב של מידע כמו: חישוב עלות של כוח אדם ושעות עבודה, נתונים של הזמנות וקבלת סחורה ודוח מלאי מעודכן. כל אלו עוזרים בניהול שוטף של העסק, בעזרתם ניתן לצמצם עלויות של עובדים, להכיר לעומק עלויות שונות ומצטברות כמו הכנסה ומכירה של סחורה וכמובן לקבל חישובים מדויקים ונכונים בדוחות הכספיים כמו דוחות רווח והפסד תקופתיים.

מה נמכר ומה לא?

מלבד כל הדוחות השונים קופה רושמת תוכל לתעל את הנתונים על מנת לנתח ולהבין אילו מוצרים נמכרים יותר בנקודות זמן שונות ואילו מוצרים פחות נמכרים. מידע מסוג זה הוא יקר מפז שכן הוא יכול לעזור לעסק לבצע סדר מחדש בנוגע למכירות כמו מבצעים חדשים, הטבות שונות לקנייה של מספר מוצרים וכו.

קופה רושמת מאפשרת מעקב מדויק אחר לא מעט נתונים שונים של עסקים קטנים, היא מאפשרת התנהלות נכונה יותר של העסק ועוזרת לייעול של המאפיינים הקריטיים עסקים קטנים גדולים וקטנים כאחד. אחת ההמלצות לניהול עסק קטן בצורה נכונה, היא הכנסה של קופה רושמת כצעד מחושב ובריא.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד