מעוניינים לרכוש אקווריום בתל אביב? אלו הדברים שאתם צריכים לדעת

מעוניינים לרכוש אקווריום בתל אביב? אלו הדברים שאתם צריכים לדעת

גידול דגים בסביבת הבית נחשבת לפתרון אסתטי ונקי למי שאינו מעוניין בהתעסקות שנלווית לגידול חיות מחמד. מה שבעבר היה בעיקר אקווריום עגול שמכיל דג זהב בודד, הפך היום לחווה אקולוגית ימית מרהיבה שנמצאת אצלכם בבית. לכן, ריכזנו עבורכם את כל מה שכדאי לדעת בדרך לבחירת האקווריום המושלם.

הכול מתחיל בתכנון נכון

הדבר הראשון שכדאי לדעת בטרם בוחרים אקווריום הם הגודל וצורתו בהתאם לחלל הבית. פרט למדידות, חשוב ביותר למדוד את נפח האקווריום הרצוי. ככל שמדובר באקווריום מלבני ייעשה החישוב לפי מכפלת הגובה ברוחב ובעומק הרצויים.

לאחר שהצלחתם לגבש את מיקום האקווריום, גודלו וצורתו. עליכם לקחת בחשבון גם את הנפח שיתפוס בחלל. מאחר ואקווריומים גדולים מהווים מערכת אקולוגית שלמה, ישנם מסננים, משאבות ואביזרים נוספים שעשויים לתפוס מקום נוסף פרט לאקווריום.

 מה הם המשתנים שצריך לקחת בחשבון?

שוק האקווריומים למכירה, הוא כה רחב שקל ללכת בו לאיבוד, במיוחד כשאתם מעוניינים לאכלס בו זנים שונים של דגים. הסיבה לכך היא שמלבד הציוד והבנייה, יש להכשיר את תנאי המחייה של הדגים. בתוך כך ישנו תהליך הקרוי "מחזור חנקן" שמתאים את הסביבה הביולוגית לדגים ונמשך קרוב לחודש שבו נדרש שהאקווריום יהיה מלא במים אך ללא דגים. 

השוני בין סוגי האקווריומים הוא לא רק בצורה ובנפח אלא גם בסוג הדגים וסביבת הגידול. בכל הנוגע לזני הדגים השונים יש לזכור שהאקווריום מאפשר תנאי מחייה רק מסוג אחד . לכן, לא תוכלו לגדל דגי מים מתוקים יחד עם דגי מרינה באותו אקווריום.

משתנה נוסף וחשוב לא פחות הוא מיומנות הגידול. בעוד שמים מתוקים, נחשבים לבסיסיים ופשוטים לתחזוקה, דגי ים ושימוש באקווריום עם מים מלוחים, דורש ניסיון נוסף ומומלץ למתקדמים בלבד.

מצא את ההבדלים – מה קיים בשוק?

אקווריומים נבדלים בעיקר במשאבי הגידול וסוג הדגה המתגוררת בה. גם אופן התחזוקה משתנה בין הסוגים השונים ולכן, עליכם להכיר את מאפייניהם הייחודיים של כל אקווריום ואלו הנפוצים

אקווריום טרופי: סביבת מחייה של מים מתוקים חמימים המגיעים עד ל28 מעלות צלזיוס. מדובר באקווריום הנפוץ ביותר בגלל עלויות האחזקה הנמוכות וסביבת מחייה קלה לגידול דגים. 

אקווריום צמחייה: אקווריום המורכב מצמחים מימיים בלבד הדורש גובה ורוחב המותאמים לסוג הצמחייה. כמו כן, נחשב להשקעה כספית גבוה יחסית יחד עם גיזום וטיפול בצמחים באופן שוטף.

 אקווריום מרינה: אקווריום מים מלוחים הכולל דגים ללא צמחייה או חסרי חוליות. עלויות האחזקה אמנם לא גבוהות ביחס לאקווריומים אחרים, אולם נדרשת מיומנות לגידול דגה בתנאי מים מלוחים ואינו מומלץ למתחילים.

אקווריום ציקלידים: אקווריום המורכב מדגי נוי צבעוניים מסוג אמנונים. מאחר ויש מספר זנים בעלי מאפיינים שונים, רצוי לבחור זן אחד ולהתאים לו את סביבת המחייה שתהיה רחבה וסלעית. לאור זאת, התחזוקה והעלויות נחשבות לגבוהות.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד