מה כדאי – משכנתא או תשלום שכירות בשנת 2024

מה כדאי – משכנתא או תשלום שכירות בשנת 2024

משכנתא או תשלום שכירות

עם הגידול ביוקר המחיה והעלייה בשיעורי הריבית במשק, מחירי הדירות והתשלום החודשי על המשכנתא עלו בהתאם. בעקבות כך אנשים רבים שואלים את עצמם האם באמת משתלם לקנות דירה או שעדיף להישאר בשכירות. קראו את המאמר כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

לאנשים רבים המשמעות של רכישת דירה הינה שקט נפשי ותחושת ביטחון, הרגשה שתמיד יש לאן לחזור ואף בעל דירה לא יוכל להעיף אותך מתי שמתחשק לו או לחילופין להעלות את מחיר השכירות החודשי כאוות נפשו, וכי חבל לבזבז את הכסף שלכם על נכס שלא בבעלותכם במקום לשלם על משכנתא.

השלב הראשון שעליכם לעשות על מנת להבין אם אתם מסוגלים לקנות דירה משלכם הוא לחשב את ההון העצמי שברשותכם ואת תזרים המזומנים שלכם.
לאחר מכן נסו להבין האם מדובר בדירה להשקעה או בדירה למגורים. בדירה למגורים ישנם משתנים נוספים שיש לקחת בחשבון כמו עיר המגורים, קרבה לתחבורה ציבורית או למקום העבודה, מצב הדירה ועוד.

לאחר מכן, בדקו האם אתם מסוגלים לעמוד בהחזר החודשי של המשכנתא ונסו לחשב מה הסכום המקסימלי שתוכלו לעמוד בו, בהתחשב בשאר ההוצאות הקבועות והמשתנות שלכם כמו שכירות נוכחית,תשלום על רכב, וכדומה. על מנת לבדוק את הכדאיות של קניית דירה אל מול שכירות, חשוב שתבדקו את ערך הנכס לאחר קיזוז תשלומי המשכנתא יחד עם הריביות והמיסים באמצעות התייעצות עם עורך דין נדל"ן.
כך תוכלו להשוות בין להשכיר דירה לבין לקנות, בעת מגורים בשכירות, תוכלו לחסוך סכום שיוכל להגיע לשווי התשואה ממכירת הדירה, בנוסף להון העצמי הקיים שברשותכם, ובמקרה זה תעדיפו לשכור דירה על פני לקנות.

לעומת מגורים בנכס שבבעלותכם, מגורים בדירה שכורה מאפשרת לכם את החופש לעבור דירה מבלי לדאוג למכירה של הדירה, במידה ועברתם מקום עבודה או שאתם כבר לא מתחברים לשכנים ולשכונה שלכם, יש לכם גמישות מלאה להיות ניידים ולבחור היכן תרצו לגור.

פן נוסף שחשוב לקחת בחשבון בעת ההתלבטות בין רכישת דירה לבין שכירות הוא התחזוקה השוטפת של הדירה. כאשר אתם גרים בדירה שכורה כל שעליכם לעשות הוא להרים טלפון לבעל הדירה והוא מחויב לטפל בנזקים שיש בדירה כמו תיקון צנרת, תיקון חשמל, מזגנים וכדומה.
כאשר הדירה בבעלותכם, אתם אחראים לתיקון ולטיפול באינסטלציה ובתשתיות כך שאלו עוד הוצאות שיש לקחת בחשבון.

לסיכום, ההחלטה בין אם לרכוש דירה לבין לגור בשכירות היא אינדיבידואלית ואין תשובה אחת חד משמעית מה יותר כדאי כיוון שלכל אחד יש את השיקולים שלו.
על כל אחד ואחת לנסות ולהבין איזו החלטה כלכלית משתלמת יותר עבורו, כיוון שכל אחד עם צרכים שונים והעדפות שונות, חשוב שתבצעו את החישובים הנכונים ושתקחו בחשבון את כלל התרחישים והתנודות האפשריות מבחינת שינוי הריביות והמצב במשק.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד