מבחני הכנה למחוננים

מבחני הכנה למחוננים

ילדים שנכנסים לגן, ועד שהם מגיעים לכיתה ג', יכולים לעבור מבחני הכנה למחוננים אם ההורים חושבים שיש להם כישורים מיוחדים. המבחנים מורכבים מפריטים ציוריים, מבחן יכולת שאינה מילולית ופריטים מילוליים לבדיקת היכולות. הערכה שאינה מילולית מודדת מיומנויות הנמקה ללא שימוש בשפה מדוברת.

ילדים מבצעים משימות כמו השלמת דפוסים, רצף וחיבור רעיונות על מנת להפגין הבנה של מערכות יחסים ויכולת לפתור בעיות, ולכן, גם אם ברור שהילד מחונן, מבחני הכנה למחוננים עוזרים לו להתכונן היטב להיבטים שהמבחנים יבדקו אצלו בזמן אמת.

מדידת כישורים מיוחדים

מבחני הכנה למחוננים מאפשרים לילד להתכונן למדידת מיומנויות חשיבה והבנה המחייבות אותו לשים לב מקרוב ולהקשיב היטב להוראות בעל פה. ההערכה כוללת משימות כמו איתור דמיון והבדלים, זיכרון מילים ומספרים, הגדרת מילים, ביצוע הוראות, קביעת רצף ופתרון בעיות חשבון.

ישנם 48 פריטים שאינם מילוליים, ושלושים פריטים מילוליים במבחני מחוננים. המבחן אינו מתוזמן, וילדים עובדים בקצב שלהם, אך בדרך כלל הוא נמשך בין חצי שעה לשעה אחת.

איך מתבצעים מבחני הכנה למחוננים

מבחני הכנה למחוננים כוללים את כל פריטי הבדיקה במבחן, כולל כל השאלות המרובות. ההכנה מאפשרת לילדים את ההזדמנות להתכונן למבחן בזמן אמת, ולהעריך מראש את התוצאות שהוא יכול להשיג בשני חלקי המבחן, המילולי והחלק שאינו מילולי. הציון הכולל משולב להערכה שבין אחד ל-99.

התוצאות משמשות כדי לקבוע אילו תלמידים זכאים להגיש מועמדות לקבלה לתוכניות מחוננים ומוכשרים מגיל הגן עד כיתה ג'.

מה משמעות התוצאות?

התלמידים שמשיגים תוצאות גבוהות באמצעות מבחני הכנה למחוננים, יכולים להתכונן לקבלה לתוכניות הכשרה מתאימות.

אם ילדכם יקבל ציון כולל של תשעים ומעלה, ניתן להתחיל להפנות אותו למסלולי לימוד מתאימים. אם ילדכם מקבל ציון של 89 ומטה, הוא אינו זכאי להגיש מועמדות לתוכניות לימודים מתקדמות. יחד עם זאת, הוא עדיין יוכל להתקבל לבתי ספר שמתמקדים בלימודים ברמה גבוהה.

לפני מבחני הכנה למחוננים

אפשר להכין את הילד גם לפני שהוא מתחיל מבחני הכנה למחוננים, ולעזור לו להתמודד עם מתמטיקה וקריאה. תנו לו ספר בן שישים עמודים ובקשו שיקריא לכם אותו, תוך מחשבה שהקריאה בקול רם תעזור לו לשפר את הריכוז. כדי להתכונן לחלק המתמטיקה במבחנים, פשוט תנו לו לפתור תרגילי מתמטיקה מתקדמים לרמתו.

אם אתם חושבים שילדכם מחונן, הוא כנראה באמת מחונן, אבל עדיין חשוב להתכונן היטב למבחן, כך שהילד יוכל להתקדם היטב בהתאם לרמתו. כשמתכוננים, גיליונות המבחנים אינם נראים זרים, והחומרים במבחן נראים מוכרים. הציפייה להפתעות מתגמדת והילד יכול לעבור את המבחן עם ציון גבוה.

אחרי מבחני הכנה למחוננים

אחרי שהילד עובר מבחני הכנה למחוננים, הוא יודע שהוא יכול להבין את החומר שלמד, ומוכן להיבדק ולענות על השאלות בהתאם.

מבחני ההכנה מכינים את הילד למבחנים הגדולים, ואתם יכולים להתחיל עם פתרון חמש תרגילים מדי יום, ואז להגביר את רמת הקושי, עד שהילד יוכל לפתור מבחן שלם בקלות, בזמן מוקצב, ועם תוצאות משביעות רצון.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד