מסע קולינרי עולמי בעיר אחת

מסע קולינרי עולמי בעיר אחת

שוק לווינסקי

שוק לווינסקי

תל אביב היא אחת מהערים הקוסמופוליטיות ביותר בעולם, בכל מה שקשור באוכל: יש בה מסעדות שמגישות מנות טיפוסיות כמעט לכל מטבח אפשרי, ורובן מגישות אוכל שהוא פיוז'ן מרתק שמשלב קצת מכל דבר.

ישראל הייתה מאז ומעולם מקום מאוד מגוון מבחינת אוכל: עולים חדשים שהגיעו לארץ, הביאו איתם כל אחד מטבח משלו, מנהגים שונים ומטעמים שונים.

תל אביב, בהיותה העיר הגדולה בישראל, משכה אליה תמיד את העולים החדשים וכל קבוצה כזו פתחה לעצמה בתי אוכל ומסעדות משלה. ואמנם, אין כמעט סוג מטבח שלא תוכלו למצוא ברשימת מסעדות של B144.

מדרום לצפון, תמיד תוכלו למצוא בתל אביב מסעדות שירתקו תיירים מחו"ל שמגיעים לכאן, אבל לא מפסיקות להפתיע גם ישראלים רבים.

מטבח מזרחי-מקומי

עיקר המסעדות שמגישות מהמטבח הקלאסי הזה, כמו שהתפתח אצלנו, מרוכזות ביפו, שהיא עיר ערבית בעיקרה: כאן תמצאו מנות שמבוססות לא מעט על אורז, על בשר אדום ועל ירקות טריים. שיטת ההגשה אל השולחן, הן של מנות ראשונות והן של מנות עיקריות אומצה אחר כך על ידי מסעדות אחרות בעיר, לאו דווקא מזרחיות, אבל היא הופכת את המקומות הללו לססגוניים מאוד וכייפיים, בעיקר לתיירים שמגיעים מארצות מעונבות' או סגורות יותר.

מטבח שוק – טרי ומקורי

משוק הכרמל, דרך לווינסקי ושוק התקווה: בשלושת השווקים הגדולים של תל אביב נפתחו בשנים האחרונות מסעדות שמגישות "אוכל שוק": מנות שמבוססות בעיקר על התוצרת המקומית והטריה שמגיעה לשווקים האלה בכל יום.

לצד מוסדות עממיים-ותיקים, שמגישים שיפודי קבאב משובחים כמו אלה של התקווה, ובירה קרה לצד הרינג, כמו בלווינסקי, תמצאו גם מסעדות חדשות והיפסטריות של ממש, שמערבבות הכול מהכול: באחת המסעדות בשוק הכרמל יגישו לכם מנות קטנות ומקוריות ממוצרים מקומיים, לצד אוייסטרים מיובאים ויינות צרפתיים.

אסיה ואפריקה במזרח התיכון

בשתי התחנות המרכזיות של תל אביב יש מסעדות שישראלים ותיקים לא מכירים בכלל: הרבה אוכל פיליפיני אותנטי במרכזית החדשה, ואריתראי-אתיופי, בישנה.

במקומות האלה לא תמצאו רק מסעדות, אלא גם חנויות, שימכרו לכם חומרי גלם לכל אחד מהמטבחים האלה, וגם להכנת אוכל הודי או כל סוג אוכל אחר שתחשבו עליו.

מרכז העיר – פיוז'ן מודרני

המקומות במרכז העיר – סביבות רוטשילד, אלנבי, נחמני עד הארבעה – הם אלה שבהם מרוכזות עיקר מסעדות השפים המתוחכמות וגם היקרות יותר.

הרבה מהמשחק הוא שידוך בין אוכל אסיאתי למטבח בטעמיו המקומיים, במנות בגדלים ומחומרים שמתאימים לסועד הישראלי. לצד מזרח אסיה, תמצאו גם מסעדות איטלקיות או מזללות איטלקיות רבות, מגוון שלם של פיצריות, שכל אחד מגישה פיצה עם טוויסט משלה, הרבה סושיות – והרבה (מאוד!) חומוסיות.

בתי קפה – בכל העיר

סביח לצד מנות פסטה, שקשוקה לצד פיצות וקישים צרפתיים: בתי הקפה של תל אביב הם המקומות בהם יש באמת הכול מהכול. כאן תמצאו את המגוון הגדול ביותר של סגנונות אוכל, אפילו אם בסופו של דבר יהיה מדובר במנות בסיסיות וממוצעות יותר, ופחות מקוריות מבחינה קולינרית.

בתאבון!

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד