מה קורה לנדל"ן בתל אביב?

מה קורה לנדל"ן בתל אביב?

נדלן בתל אביב

מה קורה לנדל"ן בתל אביב?

נדלן בתל אביב

 

כבר עשור שמחירי הדירות מזנקים כלפי מעלה בזמן שהעיר ת"א הינה הסמל המפוקפק של עליית המחירים. תל אביב היא אבן שואבת עבור לא מעט צעירים, זוגות, אנשי עסקים ומשפחות, וזאת כיוון שהיא מיוחדת, מרכזית, טומנת שלל הזדמנויות, איכותית ומציעה לתושביה אינספור סיבות להסכים לשלם יותר – הרבה יותר. עם זאת, יש כיום לא מעט תנודות בשוק הנדל"ן אשר משפיעות בין היתר גם על העיר החזקה בסביבה. אז מה קורה לנדל"ן בתל אביב? לא מעט! רוצים להישאר מעודכנים? קפצו לפסקה הבאה:

תרנגולת שמטילה ביצי זהב – תמ"א 38

כיצד תמ"א 38 תל אביב קשורה לסיפור? ובכן מאז שהתוכנית שונתה כמה פעמים, תמ"א 38 הפכה להיות הרבה יותר כלכלית, ועל כן הרבה יותר תושבי ת"א וקבלנים בחרו להרים את הכפפה – הפנימו שעומדת לרשותם תרנגולת שמטילה ביצי זהב – אם כי בעלי הדירה זוכים לקבל נכס שעתה שווה פי 50% מערכו ההתחלתי ואם כיוון שהקבלן זוכה לשלל הטבות ולשטח נדל"ן משמעותי, אותו הוא יכול למכור או להשכיר כרצונו. חשוב להבין שככול שהמיקום הגיאוגרפי יותר מבוקש, כך הקבלן מקבל יותר שטח נדל"ן, וכיוון שת"א הינה העיר הכי מבוקשת, קבלנים זוכים להרים מגדלי יוקרה במיקום הכי נחשב – היכן שנגמרות העתודות, ואף ליהנות מתמורה נאה של 3 דירות. מכאן שאין פלא שגם אם יש חשש בכול הנוגע למצב הנדל"ן בעיר, פרויקט תמ"א 38 מהווה אינטרס כלכלי ופרודוקטיבי – יותר מאי פעם!

 

מעצורים זמניים

 

בשנים האחרונות ניתן לראות ירידה תלולה בעסקאות הנדל"ן, וזאת ללא קשר לתוכנית "מחיר למשתכן". שינוי זה מוביל לכך שדירות שפעם היו נחטפות, כיום נשארות ריקות ומחירים גבוהים שפעם דיירים היו מוכנים לשלם, כיום צונחים באופן משמעותי. עם זאת, יש להיות ערניים ולהבין שמשתנים מעין אלו הם רק זמניים. מדוע? כיוון שהסיבות גם כן זמניות. מהי המשמעות? יש להיות סבלניים, אך יש שיגידו אחרת – אם ניתן כלכלית נצלו את ההזדמנות!

 

הכירו את הסיבות הזמניות:

 

  • עבודות ברכבת הקלה גרמו להקפאה של לא מעט עסקאות.
  • תוכנית המתאר העירונית החדשה הובילה לאי וודאות בכול הנוגע להיטלי השבחה.
  • הבחירות לרשות המקומית שזה עתה חווינו.
  • היחלשות הממשלה וההיתכנות שאנו עומדים בפני מערכת בחירות מלמדים אותנו שמגוון תכנוני בנייה עומדים להישאר סטטיים.
  • המשקיעים מחו"ל תרמו בניפוח המחירים, אך לאחרונה מספרם פחת, ולו בשל הרגולציה ומערכת המיסים בארצות הבית.
  • "מחיר למשתכן" הוביל שלל זוגות לחפש פתרון יותר משתלם.

 

למרות הכול

 

לצד הנאמר, עדיין צצים בעיר מגוון פרויקטים חדשים. אי לכך יש לדעת לקרוא מעבר לשורות וכיצד להתייחס לנתונים היבשים. במה מדובר? מחיר למשתכן מדמה תמונה של ירידת מחירים, אך אם מתעלמים מכך, התמונה מגלה שבכול הנוגע לשוק החופשי, הביקוש ממשיך להיות גבוה. עוד נציין שדווקא הרגיעה בשוק הנדל"ן מובילה בעלי יכולת כלכלית לבצע מגוון עסקאות כלכליות, מתוך מודעות שמתחילות להיגמר עתודות קרקע פנויות.  

 

הצעירים חוזרים!

 

ללא קשר למצב הפוליטי, לעתודות ולמחירים, הנתונים מראים שהצעירים מצביעים ברגליים – משפחות צעירות מבקשות לחזור לעיר, אם כיוון שיש געגועים לאווירה האורבנית ואם כיוון שמבקשים להיות קרובים למשרד ולליבה של זירת ההי טק. מכאן שהביקוש הגדול אחר דירות, לצד מציאות מורכבת, יוצרת מערכת חוקים פנימית שדורשת מעקב צמוד.

 

במה ניתן להיות בטוחים?

 

רוב מחירי דירות היוקרה בנסיקה, הביקוש בעיר ללא הפסקה ממשיך להיות גדול, העתודות הפנויות בסכנת הכחדה ובזמן שהפריפריה מאוד רגישה מכל תנודה, ת"א מתגלה שוב ושוב כחסינה! נסיים עם מסקנה אחת? רוב המשתנים זמניים, שוק הנדל"ן בת"א ממשיך להיות רווחי – הכול שאלה מתי וכיצד פועלים.

 

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד