מה זה אבחון פסיכודידקטי למבוגרים?

מה זה אבחון פסיכודידקטי למבוגרים?

אבחון פסיכודידקטי נועד על מנת לאבחן את הסיבות לקשיי למידה, ובדיוק כמו בני נוער וילדים – גם מבוגרים נאלצים לעבור את האבחון הזה. הלימודים אינם נפסקים בגיל 18, והרוב המכריע של הבוגרים מחליטים להתחיל וללמוד תחום או מקצוע מסוים בהשכלה הגבוהה. על מנת שהם יוכלו לקבל את האבחנה המדויקת לתחום או המקצוע שמתאים להם עם יצטרכו לעבור אבחון פסיכודידקטי למבוגרים.

לכן עוד לפני שאתם מתחילים לחפש מכון אבחון פסיכודידקטי בתל אביב או בכל עיר אחרת, מוטב כי תבינו לעומק כיצד מתבצע האבחון ואילו כלים תוכלו לקבל כאשר תסיימו אותו.

כיצד מתבצע אבחון פסיכודידקטי?

הטיפול מתבצע מול פסיכולוג, ברוב המקרים מדובר על פסיכולוג חינוכי ולא על פסיכולוג רגיל. אורכו של הטיפול אצל מבוגרים הוא לרוב טיפול אחד, מכיוון שהם משתפים פעולה בצורה יעילה יותר בהשוואה לילדים. האבחון עצמו כולל בתוכו מספר רב של מבחנים, כאשר כל מבחן נועד על מנת לבחון חלק אחר בתפקודו של המבוגר.

חלק מהמבחנים נועדו על מנת לאבחן את תפקודו הלימודי של אותו אדם, וחלק אחר של המבחנים נועד על מנת לאבחן את היכולת הקוגניטיבית של אותו אדם. כך בעצם מתגבש הערכה מדויקת ליכולת הפסיכודידקטית של כל אחד, דבר שמאפשר להבין בדיוק מהם הקשיים שמהם הוא סובל – ולעיתים אף כיצד הוא יוכל להתמודד עם כל הבעיות הללו.

מתי מומלץ לפנות לאבחון פסיכודידקטי למבוגרים?

ברוב המקרים אבחון פסיכודידקטי נועד על מנת לענות על מגוון רחב של בעיות מעבר לקשיי למידה. לכן במקרה של קשיי למידה בלבד, האבחון הזה לא יהיה הבחירה הנכונה, וניתן יהיה לפנות לאבחון דידקטי רגיל שנותן מענה לקשיי למידה בלבד. אז מתי מומלץ למבוגרים לבחור דווקא באפשרות הזאת לעומת כל שאר האפשרויות?

האבחון יספק מענה מושלם לאותם מבוגרים שעוד מהילדות סובלים מקשיי הסתגלות. לא מעט הורים לילדים נוטים לחשוב כי מדובר על בעיות שחולפות עם הזמן, ובסוף אותם ילדים הופכים למבוגרים והבעיות נשארות. במקרה כזה מוטב יהיה להבין מה הם הגורמים המרכזיים שמביאים לקשיי הסתגלות ובסוף גם לקשיי למידה שמגיעים כתוצאה מכך.

איך לבחור מכון אבחון פסיכודידקטי?

אם אתם מחפשים מכון אבחון פסיכודידקטי בתל אביב או בכל עיר אחרת, מוטב כי תבצעו את הבחירה הנכונה על מנת שתוכלו לקבל את האבחון המדויק ביותר. לפיכך אנו ממליצים לבחור במכון עם המלצות וביקורות חיוביות, כך שתוכלו לדעת שאתם נמצאים בידיים של אנשי המקצוע המנוסים והמיומנים ביותר.

בנוסף מוטב כי תגיעו לפגישת היכרות ראשונית על מנת שתוכלו לראות את הדינמיקה בניכם ובין המטפל. חשוב מאוד שתהיה דינמיקה טובה, כך שתוכלו להרגיש בנוח ולשתף פעולה לאורך כל הטיפול – אחרת יהיה מאוד קשה להגיע לאבחנה מדויקת.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד