כל מה שחשוב לדעת על עבירות פליליות במסגרת הצבא

כל מה שחשוב לדעת על עבירות פליליות במסגרת הצבא

עבירה פלילית מוגדרת בדרך כלל כמעשה המפר חוק, או המהווה פשע.

הצבא הוא ארגון היררכי עם חוקים וכללים. הצבא פועל בהתאם לקוד האחיד לצדק צבאי (UCMJ), שהוא מערכת החוקים המכסה את כל חברי הצבא.

ה-UCMJ מגדיר מה נחשבות לעבירות פליליות בתוך הצבא, שהן:

– סעיף 92: אי ציות לפקודה או תקנה

– סעיף 93: אכזריות והתעללות

– סעיף 94: מרד או המרדה

– סעיף 95: עריקות

– סעיף 96: היעדרות ללא חופשה (AWOL)

הצבא הוא סביבה ייחודית שיש לה חוקים וכללים נוקשים. זוהי גם סביבה שבה יש הזדמנויות רבות לפשעים להתרחש. בצבא, ישנם סוגים רבים ושונים של עבירות פליליות שיכולות לקרות. עבירות אלו כוללות גניבה, תקיפה ותקיפה מינית.

גניבה: גניבה יכולה להתרחש בצבא כאשר מישהו גונב מאדם אחר או מהממשלה. לדוגמה, אם מישהו גונב ציוד מהממשלה או אם הוא גונב משהו מחבר שירות אחר ומוכר אותו.

תקיפה: תקיפה יכולה להתרחש בצבא כאשר איש שירות אחד תוקף איש שירות אחר או אזרח בבסיס. לדוגמה, אם אחד מאנשי השירות חובט בפניו של אחר.

תקיפה מינית: תקיפה מינית היא כל מגע מיני לא רצוי של כל אחד.

אנשי צבא מוחזקים ברמה גבוהה יותר בכל הנוגע להתנהגות ומשמעת. מצופה מהם לשמור על חזות מקצועית, לציית לחוק ולכבד את האוכלוסייה האזרחית. לצבא תמיד הייתה מדיניות אפס סובלנות לעבירות פליליות.

בית משפט צבאי רשאי להביא בחשבון האם העבירה הייתה אירוע בודד או שקיים דפוס של התנהגות בלתי הולמת; האם הייתה כוונה כלשהי לבצע את הפשע; והאם היו נסיבות מקלות שיקלו על הענישה הפלילית.

עורכי דין צבאיים

עורכי דין צבאיים אחראים להגן ולהגן על זכויותיהם של אנשי צבא. הם גם אחראים על ניהול המשפט הצבאי, הכולל פיקוח על חקירה, העמדה לדין והגנה על עבירות פליליות.

עורך דין צבאי ניתן למצוא בכל ענפי הצבא. יש להם מגוון תפקידים , כולל יועצים משפטיים למפקדים, יועצים משפטיים בבתי משפט צבאיים וסנגורים בוועדות השחרור המנהליות.

עורכי דין צבאיים מעניקים ייעוץ למפקדים במגוון רחב של סוגיות משפטיות העולות בפיקודו ומייעצים להם כיצד לטפל בצורה הטובה ביותר בנושאים אלו.

לצבא יש מערכת חוקים ותקנות שנועדו להגן על המדינה ואנשיה. הם נועדו גם להגן על החיילים המשרתים בצבא. אחת התקנות הללו היא שכל עבירה פלילית שמבצע חייל במסגרת הצבא תטופל בבית משפט צבאי.

מי שמופקד בחובה זו נקרא עורך דין צבאי. תפקידו של עורך דין צבאי הוא לוודא שהאדם המואשם מבין את זכויותיו ובמה הוא הואשם. הוא גם צריך לוודא שהלקוח שלו מבין על מה הוא מואשם, למה זה קרה, וכיצד הוא יכולים לקבל עזרה אם הוא זקוק לה.

עורך דין צבאי הוא חייל שהוכשר להעניק סיוע משפטי לחיילים אחרים.

עורכי דין צבאיים הם בדרך כלל קצינים. הם עברו את אותה הכשרה כמו כל קצין אחר בצבא, למעט יוצא מן הכלל אחד: הם גם סיימו לימודי משפטים ועברו את הבחינה ללשכת עורכי הדין במדינת הולדתם או במדינתם. מאמר זה נכתב באדיבות עו"ד אדטו, מעבר לאתר של עו"ד אדטו.

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד