יש נזילה מהשכן: מה עושים עם זה?

יש נזילה מהשכן: מה עושים עם זה?

דליפת מים בבית היא אחד התרחישים המטרידים ביותר את התושבים. הרטיבות, גם אם לא מתבטאת בהצפה בולטת לעין על המרצפות מחלחלת בתוך הקירות והתקרה וככל שהיא תישאר שם זמן רב יותר היא תהפוך למפגע תברואתי קשה ויקר ביותר לתיקון. אם כיוון הנזילה מצביעה על השכנים שלכם, כך תצטרכו לפעול:

נזילה בבית שווה נזקים יקרים וסכנה בריאותית

קשה לסכם על רגל אחת את מכלול הנזקים שמחוללת אפילו רטיבות פשוטה בתוך הבית, אבל ככל שהיא תטופל מאוחר יותר, כך הנזקים שייווצרו בבית יהיו חמורים וגם הרבה יותר יקרים לתיקון. אבל נתחיל עם הבעיה המיידית והחמורה בהרבה – העובש. מים עומדים כידוע הם מקור עשיר להיווצרות פטריות ובמקרה שלנו, אלו מהסוג הדביק והכהה שמכסה משטחים וגם דואג לניחוח בלתי נסבל. עובש שנוצר בתקרה, הקירות או בעקבות מגע עם רכיבי הבית מהווה בית גידול נפלא לחיידקים ומזהמים, מה שמשפיע מיידית על מערכת הנשימה, כשהראשונים בתור לסבול הם חולים במערכות הנשימה, הסובלים מאלרגיות וכמובן אלו שהמערכת החיסונית שלהם חלשה יחסית כולל ילדים.

כל אלו מביאים אותנו לחשיבות העליונה של זיהוי מקור הבעיה והטיפול המהיר בה. אבל מה עושים אם מגלים שמקור הנזילה הוא מהשכן? 

איך פונים לשכנים בנימוס ומי משלם?

נזילה מהשכן שלכם יכולה להתבטא ברטיבות מהתקרה, נזילה בקירות או נזילה ברצפה. כן, גם השכנים מהדירה הסמוכה עשויים להתגלות כמקור לדליפת מים אצלכם בבית ולא רק השכנים מלמעלה. אם אתם חושדים שמדובר בנזילת שכנים, מומלץ לפעול מהר, אבל לשמור על קור רוח. אל תכעסו ותתלהמו – רוב הסיכויים שהשכנים שלכם כלל לא מודעים לנזילה. הרבה פעמים הבעיה היא בצנרת הביתית ולכן רק בדיקה מקצועית תלמד על הסיבה להיווצרות הבעיה. 

מרגע שאותר מקור הבעיה, מתקבלת הכרעה בסוגיית התשלום. אם מקור הנזילה הוא אכן מדירת השכן, הוא זה שצריך לשאת בעלויות התיקון. אם תדרשו פיצוי בשל נזקים שנגרמו לכם, דעו כי אם השכן יצליח להוכיח שדיווחתם על הנזילה מאוחר מידי, לא תהיו זכאים לדבר. ברוב המקרים זה בדיוק המצב מכיוון שהנזילה לא באמת תפריע לכם עד שתתחיל להשפיע מבחינה חיצונית. 

האופציה האפשרית יותר במצב של נזקים היא לפנות לחברת הביטוח. חברת הביטוח שלכם תבקש תיעוד ורשמים מבעל המקצוע כדי לאפיין את התקלה ותשלח אליכם שמאי רכוש להערכת הנזק שנגרם וקביעת הסכום לפיצויים. כמובן שכל אלו אמורים להתבצע לכל הפחות במקביל לביצוע התיקונים בשתי הדירות על מנת שלא להחמיר את הנזקים ולכן מומלץ לתעד מראש בתמונות את הבעיה טרם הטיפול. הדבר עשוי לעזור בהוכחת הנזק לטובת הביטוח. 

מה עושים כשהשכן מסרב לתקן?

שכנים בעייתיים הם לצערנו לא עניין נדיר כל כך וכל אחד מאיתנו עשוי לגלות שהשכנים שלו לא ממש ששים לשתף פעולה. בדירות שכורות הבעיה חמורה כפליים, מכיוון שהבעלים לא מתגורר בנכס ואו שהוא זה שמסרב לכסות את התיקון, או שהתקשורת בינו לדיירים שלו איטית וארוכה. כך או כך, אתם תלויים בשכן ובעל הדירה ועלולים למצוא את עצמכם בהמתנה ארוכה מידי, כשכל יום נוסף שבו הבעיה לא נפתרת רק מרחיב ומחריף את הנזקים. 

אם מתגלה שזו נזילה מהשכן, אבל הוא מסרב לטפל בה או לכסות את עלות התיקונים – תביעה משפטית תהיה אפשרית כמובן, אבל ארוכה בהרבה עד לפתרון והכרעה. 

לכן מומלץ יותר לפנות לאגודה לתרבות הדיור ולעדכן בכך גם את וועד הבית. צרפו את כל ההוכחות שמצביעות על כך שמקור הנזילה הוא מהשכן ודרשו מוועד הבית להפעיל עליו לחץ כדי שיעשה את המצופה ממנו. האגודה לתרבות הדיור תעזור לכם בהנחה והבניין שלכם הינו חבר אגודה ויש לה מנגנון פנימי שנחשב מעין "בוררות" לסכסוכי שכנים שתספק לכם ייעוץ משפטי וגישור במידת ה

הוסיפו תגובה קטנה..

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר

גלילה לראש העמוד